Bo-bobo escribió:Permet-me contraargumentar-te. En primer lloc, eixa definició de la RAE no m'agrada gens. Mira aquesta de la wikipedia:
El término eutanasia deriva del griego: "eu" (bien) y "thánatos" (muerte). Es todo acto u omisión cuya responsabilidad recae en personal médico o en individuos cercanos al enfermo, y que ocasiona la muerte inmediata de éste con el fin de evitarle sufrimientos insoportables o la prolongación artificial de su vida. Cabe destacar dos datos relevantes: para que la eutanasia sea considerada como tal, el enfermo ha de padecer, necesariamente, una enfermedad terminal o incurable, y en segundo lugar, el personal sanitario ha de contar expresamente con el consentimiento del enfermo
Ara faltaria saber quina definició és la "correcta". Jo almenys defenc la meua postura basant-me en aquesta, i no en la de la RAE.
Com ja he dit, el dret d'acabar amb la vida és un dret que crec que cada persona deuria tindre, però quan la cosa ja no tinga remei (referint-me concretament a la eutanasia).
El suicidi és un altre tema que, encara que està estretament lligat, no és el mateix. Suicidar-se no és exactament un dret, sinó una opció. És algo que si vols fas i si no vols no fas, independentment de que certes institucions tracten d'impossar unes creencies o altres (per molt catòlic que sigues, si tu vols eres capaç de clavar-te en una banyera i un aparell elèctric, mentre que, pel que fa a la eutanàsia, no sempre te la van a proporcionar).
En quant al suicidi no estic ni a favor ni en contra. Personalment, crec que ningú és deuria suicidar (excluint el cas de la eutanasia, si voleu considerar-la com a suicidi). Quan una persona es vol suicidar és perque està depresiva, i la depresió al fi i al cap no és més que una enfermetat amb cura, per molt fotut que estiga algú.
Esta clar que la teva definicio esta mol mes completa que la meua, pero el grec realmen no ens trau del dubte de quina sera la correcta pero bueno yo tambe em decantare a accepatar com a correcta la teva.
Bueno posat que hem aclarat que estem dacord en el tema de l'abort anem a parlar del suicidi si no vos importa.
Tu has exposat el fet de que la depresio una enfermetat que es pot curar, yo crec que aixo no es aixi del tot posat que cuan una persona a patit de una depresio a sigut pel que e pogut averiguar per algun experiencia forta com estres, decepcion sentimental, accident, asesinat, trajedia, trastorn per penes... lo que en aso vull dir es que sol estar provocat per sentiments masa forts per a realment conseguir que un tractament que borre totalment ixa "petjada" que casi segur dixara una experiençia tan forta, y per lo tant considere seria mol facil recaure en ella y aixi estar masa temps en ixe estat de infelicitat.
Per altra banda el suicidi provocat en altres casos com els de les sectes, emos...son una estupidesa per yo no soc qui per a dirlis que no ho deuen fer.
Baha escribió:Recordeu que a l'infern hi ha un bosc de suicides.
LOL